امام جمعه قم:آیت‌الله فقیه‌یزدی توجه زیادی به تربیت طلاب داشت

یزدفردا : امام جمعه قم گفت: آیت‌الله فقیه یزدی توجه زیادی به تربیت طلاب داشت و در بین آنها با چهره‌ای آرام و وارسته حاضر می‌شد.
آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری در حاشیه تشییع پیكر آیت‌الله فقیه یزدی در قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با تاكید بر اینكه آیت‌الله فقیه‌یزدی حداكثر استفاده را از عمر پربركت خود داشت، اظهار داشت: ایشان عمر خود را در تحصیل علم و دانش و تدریس آن به طلاب و روحانیون صرف كرد.
وی افزود: این عالم بزرگ توان بالایی در كسب علم، دانش و معرفت داشت و همواره در این راستا به خوبی از وقت خود بهره می‌گرفت و كوتاهی نمی‌كرد.
امام جمعه قم تصریح كرد: آیت‌الله فقیه‌یزدی از جمله افرادی بود كه مجدانه به دنبال تحصیل علم بود و سعی می‌كرد این مطالب را هم به دیگران آموزش دهد.
وی با بیان اینكه آیت‌الله فقیه‌یزدی در راه كسب علم از دیگران بهره زیادی می‌گرفت، عنوان داشت: این عالم بزرگ سعی می‌كرد از علم هر دانشمندی گوشه‌ای بیاموزد و از فرصت‌های خود برای كسب دانش بهترین بهره را بگیرد.
‌حسینی‌بوشهری با اشاره به سابقه علمی آیت‌الله فقیه‌یزدی خاطرنشان كرد: این استاد برجسته از محضر اساتید و علمای بزرگی چون آیت‌الله حائری بهره گرفته بود و از مبانی كه آموخته بود بهترین استفاده را می‌كرد.
وی تصریح كرد: وی پیوسته مشغول تدریس علومی كه می‌آموخت، بود و توجه زیادی در تربیت طلاب و روحانیون داشت.
امام جمعه قم بی‌تكلفی، ساده‌زیستی و وارستگی را از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله فقیه یزدی عنوان كرد و افزود: این عالم برجسته شاخصه‌های شخصیتی بسیار زیادی داشت و توجه مطلوبی به تربیت طلاب می‌كرد.
وی با اشاره به توجه بسیار زیاد این عالم بزرگ به مردم، خاطرنشان كرد: ایشان همواره همراه مردم و در خدمت آنها بود و توجه زیادی به اقشار مختلف داشت.
‌حسینی‌بوشهری گفت: آیت‌الله فقیه‌یزدی به راحتی در كنار مردم حضور پیدا می‌كرد و پاسخگوی مشكلات و سوالات آنها بود.
وی بیان داشت: ایشان در بین طلبه‌ها هم چهره‌ای آرام و وارسته داشت و این موجب می‌شد طلاب و روحانیون بیشتر به طرف ایشان جذب شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا